Dropshipping – co to jest?

Dropshipping wiąże się ściśle ze sprzedażą internetową. Współczesna dziedzina logistyki szuka nowych narzędzi dla ułatwienia działalności wszystkim przedsiębiorcom. Za wszystkie procesy związane z wysyłaniem towaru odpowiada dostawca. Dowiedz się, czym w praktyce jest dropshipping i jakie może przynieść korzyści!

Dropshipping – odpowiedzialność sklepu internetowego

Zadaniem sklepu internetowego staje się zbieranie zamówień oraz przekazywanie ich dostawcy, który od tej chwili odpowiada za wysłanie towaru pod adres wskazanego klienta. Zasady są takie same jak w działaniach przy prowadzeniu handlu detalicznego. Osiągnięty zysk stanowi różnica ceny hurtowej i detalicznej. Dropshipping jako komercyjne rozwiązanie poleca się zwłaszcza małym przedsiębiorstwom, niekoniecznie nastawionym na wysoką sprzedaż swoich produktów. Dzięki temu nie trzeba hamować kapitału przy zwiększonej liczbie zamówień, albo zwlekać z czasem ich realizowania. Pokaźną przesyłkę sklepową zastępuje w ten sposób skromniejsza wysyłka i to bezpośrednio do odbiorcy i składającego wcześniej zamówienie. Dropshipping jest częstym zjawiskiem wykorzystywanym w branży budowlanej oraz wszędzie tam, gdzie chodzi o ponadprzeciętne rozmiary danych produktów. W wielu przypadkach sprzedawcy pobierają depozyty, a towary dostarcza się ekspresowo i bezpośrednio.

Dropshipping – jakie płyną z niego korzyści?

Jest ich naprawdę bardzo wiele i każdą warto osobno przeanalizować, np.:

  • regularne przychody dla sprzedającego
  • brak utrudnień magazynowych
  • brak konieczności wydawania dodatkowych środków na ochronę magazynu składowego oraz transport, magazyn przydaje się tylko w sytuacji, gdy dopuszczamy zwrot zamawianego wcześniej towaru
  • krótki czas realizacji zamówienia
  • możliwość poświęcenia dodatkowego czasu na inne działania związane z prowadzeniem biznesu, bez szkody dla ciągłości przeprowadzanych transakcji i sprzedaży
  • szybki schemat – zapłata dla sklepu = płatność za towar

Dropshipping – co może nas spotkać po drodze?

Czasami zdarzyć się może, że sprzedający nie będzie miał pewności, że złożona oferta zamówienia zostanie zrealizowana we wcześniej ustalonym czasie. Odbiorca powinien brać pod uwagę fakt, że dane zamówienie może stanąć w miejscu, gdy przedsiębiorca poprosi o pomoc w wysyłce wybraną hurtownię w sytuacji kiedy dany towar jest już niedostępny. Takie momenty wymagają zwiększonej komunikacji z dostawcami współpracującymi z firmą sprzedającą. W zjawisku dropshipping występować mogą też pewne ograniczenia z dziedziny brandingu, oznakowanie paczek może być różne. Do tego kontakt z niektórymi klientami z różnych powodów ulega ograniczeniu. Wszystkie te problemy są jednak do przejścia, a wiadomo, że ten rodzaj sprzedaży ciągle się rozwija. Przedsiębiorcy decydujący się na dropshipping powinni jeszcze pamiętać o ochronie danych osobowych – zarówno swoich własnych jak i klientów. Dostawcy mogą okazać się nieuczciwi, przejmowanie danych oraz docieranie z własnymi ofertami bez współpracy ze sklepem, który powierzył zadanie i zaufał to niestety w tej branży dość częsty proceder.